همین الان با کارشناس آموزش مرکز تماس بگیرید ! ۳۲۵۸۳۳۵۰ ۰۱۳

روش تامین مالی استارتاپ

statup

دوستان، دنبال‌کنندگان، و خانواده

اکثر مردم این افراد را گزینه مناسبی نمی‌دانند اما آنها می‌توانند قابل‌اعتمادترین سرمایه گذار باشند، چرا که نزدیکان کارآفرینان هستند. به‌علاوه، این شکل از سرمایه گذاری می‌تواند برای ارزیابی ایده‌هایتان جواب بدهد. وقتی هیچ کس دیگری برای سرمایه گذاری روی ایده‌هایتان متقاعد نشده، نزدیکان می‌توانند سرمایه اندکی را به استارتاپ شما تزریق کرده و به آن کمک کنند.

فرشتگان کسب و کار یا انجل ها

انجل‌ها یا سرمایه گذاران فرشته افرادی هستند که اگر ایده شما را خوش‌آتیه بدانند، در ازای وام یا سهام، با سرمایه گذاری پول خودشان، از کسب و کارتان حمایت می‌کنند. این افراد با تجربه یا روابط خود در دیگر جنبه‌ها نیز خودشان را درگیر می‌کنند. آنها به استارتاپ ها در برداشتن اولین قدم‌ها کمک می‌کنند بدون اینکه به نرخ بازگشت سرمایه خیلی فکر کنند. سرمایه گذاران فرشته نقطه مقابل سرمایه گذاران خطرپذیر  هستند.

statup

بذرمایه

بذرمایه یا Seed Capital، بودجه اولیه هر استارتاپ جهت تأمین هزینه فعالیت‌های اولیه به منظور جذب سرمایه گذاران خطرپذیر است. توانایی‌های کسب و‌ کار کارآفرین، و مزایای محصول تعیین می‌کنند که سرمایه گذار چه مقدار بذرمایه در استارتاپ سرمایه گذاری خواهد کرد.

سرمایه خطرپذیر

سرمایه خطرپذیر در میان شرکت‌های استارتاپی محبوبیت بیشتری یافته است، شرکت‌هایی که نتوانسته‌اند بودجه مورد نیاز خود را از منابع دیگری مثل وام‌های بانکی تأمین کنند. سرمایه گذاران خطرپذیر افرادی هستند که سرمایه استارتاپ ها یا کسب و کارهای کوچکی را فراهم می‌سازند که قابلیت رشد در دراز‌مدت را دارند. علت اصلی کاهش شدید این نوع سرمایه گذاری این است که سرمایه گذار سهام گرفته و درنتیجه در تصمیمات شرکت حرفی برای گفتن خواهد داشت.

برای شروع این سرمایه گذاری، هر کسب و کاری باید ابتدا طرح کسب و کار  خود را به سرمایه گذار ارائه دهد، در ادامه تحقیقات نظام‌مندی روی این طرح و محصول شرکت انجام می‌گیرد. سپس، سرمایه گذار با مشاوره دادن و نظارت کردن بر رشد شرکت، نقش فعالانه‌ای در تأمین بودجه آن بر عهده می‌گیرد.

statup

تأمین سرمایه جمعی

این روزها چندین پلت‌فرم تأمین سرمایه جمعی در کشورمان دسترس است. استارتاپ، برای تأمین برخط سرمایه جمعی باید یک پویش راه بیاندازد، اگر سرمایه گذاران ایده کسب و کارش را دوست داشته باشند، می‌توانند در این پویش سرمایه گذاری کنند. بدین ترتیب تأمین سرمایه جمعی برخط می‌تواند پیش از راه اندازی کسب و کارتان به شما کمک کند.